Позакласна робота з обдарованими дітьми
Генії не падають з неба, вони повинні мати можливість отримати освіту й мати умови для розвитку. 
А.Бебель 
Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет, а тому перед кожним педагогічним колективом стоїть завдання спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді . [1]
На сучасному етапі розвитку освіти актуальними є питання удосконалення системи управління навчальним закладом і переводу школи в новий стан, який забезпечить надання населенню широкого спектру якісних освітніх послуг залежно від потреб людини, суспільства та ринку праці. В цій парадигмі науковцями відводиться важливе місце вихованню людини інтелектуально розвинутої, з високими моральними якостями. Особлива роль належить школі, яка готує майбутнє для Батьківщини. Тому у школі повинні працювати справжні інтелектуали, які здатні закласти основу для майбутнього професійного вибору учнів. [2]
Закон України «Про освіту» передбачає з метою розвитку здібностей, обдарувань і таланту дітей створення профільних класів (з поглибленим вивченням окремих предметів або початкової допрофесійної підготовки), спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, колегіумів, навчально-виховних колективів, об'єднань та проводження в ними позакласних занять для розвитку особистості школярів. Найбільш обдарованим дітям держава надає підтримку і заохочує їх (виділяє стипендії, направляє на навчання і стажування до провідних вітчизняних і зарубіжних освітніх центрів). [3]
Формами роботи можуть бути групові та індивідуальні заняття в позаурочний час, факультативи. Зміст навчальної інформації має доповнюватись науковими відомостями, які можуть одержати в процесі виконання додаткових завдань за рахунок вищого темпу обробки навчальної інформації.
Позакласна робота передбачає:
-         участь у проведенні предметних тижнів;
-         відвідування предметного гуртка;
-         випуск предметної газети;
Вчителі повинні послідовно стежити за розвитком інтересів і нахилів учнів, допомагати їм в обранні профілю позашкільних занять. [4]
Позашкільні заходи повинні включати:
-         участь в предметних олімпіадах, комплексах;
-         самоосвіта, робота з літературою, інтернет-ресурсами. [5]
В основу роботи з обдарованими дітьми покладено принципи:  
-         орієнтація на вищі кінцеві результати;
-         безперервна передача знань( навчатися й навчати інших необхідно стільки, скільки потребує досконале володіння темою);
-         співпраця й товариська взаємодопомога;
-         різноманітність завдань;-   навчання за здібностями;
Виконання програми здійснюється за такими напрямами:
-          науково- методичне забезпечення роботи з обдарованими учнями;
-         виявлення та відбір обдарованих дітей;
-         навчання , виховання та розвиток обдарованих дітей;
-          стимулювання та заохочення навчальної й позакласної діяльності учнів. [2]
Тому робота з обдарованими дітьми повинна відбуватися за спеціальними програмами, які акцентують увагу на певних сильних сторонах особистості (посилююча модель), або на слабких (коригуюча модель), посилюють сильні сторони, щоб компенсувати слабкі (компенсуюча модель). [4]
Список використаних джерел та літератури:
1.    Професійна освіта : словник. : навч. посіб. / уклад. С. У. Гончаренко та ін. ; за ред. Н. Г. Ничкало. – К. : Вища школа, 2000. – 380 с. 
2.[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://teacher.at.ua/publ/sistema_roboti_z_obdarovanimi_uchnjami/48-1-0-10843;
3. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua
4.[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ebk.net.ua/Book/synopsis/pedagogika/part5/046.htm
5.[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://metodika.at.ua/index/robota_z_obdarovanimi_ditmi/0-8



1 коментар: