Позакласна робота з обдарованими дітьми
Генії не падають з неба, вони повинні мати можливість
отримати освіту й мати умови для розвитку.
А.Бебель
Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна
еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет, а тому перед кожним
педагогічним колективом стоїть завдання спрямоване на забезпечення формування
інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для
всебічно обдарованої молоді . [1]
На сучасному етапі розвитку освіти
актуальними є питання удосконалення системи управління навчальним закладом і
переводу школи в новий стан, який забезпечить надання населенню широкого
спектру якісних освітніх послуг залежно від потреб людини, суспільства та ринку
праці. В цій парадигмі науковцями відводиться важливе місце вихованню людини
інтелектуально розвинутої, з високими моральними якостями. Особлива роль
належить школі, яка готує майбутнє для Батьківщини. Тому у школі повинні
працювати справжні інтелектуали, які здатні закласти основу для майбутнього
професійного вибору учнів. [2]
Закон України «Про освіту»
передбачає з метою розвитку здібностей, обдарувань і таланту дітей створення
профільних класів (з поглибленим вивченням окремих предметів або початкової
допрофесійної підготовки), спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, колегіумів,
навчально-виховних колективів, об'єднань та проводження в ними позакласних
занять для розвитку особистості школярів. Найбільш обдарованим дітям держава
надає підтримку і заохочує їх (виділяє стипендії, направляє на навчання і
стажування до провідних вітчизняних і зарубіжних освітніх центрів). [3]
Формами роботи можуть бути групові та
індивідуальні заняття в позаурочний час, факультативи. Зміст навчальної
інформації має доповнюватись науковими відомостями, які можуть одержати в
процесі виконання додаткових завдань за рахунок вищого темпу обробки навчальної
інформації.
Позакласна робота передбачає:
-
участь у проведенні предметних тижнів;
-
відвідування предметного гуртка;
-
випуск предметної газети;
Вчителі повинні послідовно стежити за
розвитком інтересів і нахилів учнів, допомагати їм в обранні профілю
позашкільних занять. [4]
Позашкільні заходи повинні включати:
-
участь в
предметних олімпіадах, комплексах;
-
самоосвіта,
робота з літературою, інтернет-ресурсами. [5]
В основу роботи з обдарованими дітьми покладено
принципи:
-
орієнтація
на вищі кінцеві результати;
-
безперервна
передача знань( навчатися й навчати інших необхідно стільки, скільки потребує
досконале володіння темою);
-
співпраця
й товариська взаємодопомога;
-
різноманітність
завдань;- навчання за здібностями;
Виконання програми здійснюється за такими напрямами:
-
науково- методичне забезпечення роботи з
обдарованими учнями;
-
виявлення
та відбір обдарованих дітей;
-
навчання ,
виховання та розвиток обдарованих дітей;
-
стимулювання та заохочення навчальної й
позакласної діяльності учнів. [2]
Тому робота з обдарованими дітьми повинна відбуватися за
спеціальними програмами, які акцентують увагу на певних сильних сторонах
особистості (посилююча модель), або на слабких (коригуюча модель), посилюють
сильні сторони, щоб компенсувати слабкі (компенсуюча модель). [4]
Список використаних джерел
та літератури:
1.
Професійна
освіта : словник. : навч. посіб. / уклад. С. У. Гончаренко та ін. ; за ред. Н.
Г. Ничкало. – К. : Вища школа, 2000. – 380 с.
2.[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://teacher.at.ua/publ/sistema_roboti_z_obdarovanimi_uchnjami/48-1-0-10843;
3. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: zakon.rada.gov.ua
4.[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ebk.net.ua/Book/synopsis/pedagogika/part5/046.htm
5.[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://metodika.at.ua/index/robota_z_obdarovanimi_ditmi/0-8
Дуже гарно висвітлено про обдарованих дітей.
ВідповістиВидалити