«Позакласна робота з обдарованими дітьми у початкових класах»
 Маніцька Наталія Петрівна, вчитель початкових класів
Володимирівської ЗШ І-ІІІ ступенів 
І. Обдаровані люди приносять велику користь суспільству, державі, є її гордістю. Тому перед суспільством, державою, школою і сім'єю постає проблема навчання і виховання таких громадян.
ІІ. Обдарована дитина – це дитина, яка виділяється серед своїх однолітків яскраво вираженими успіхами в досягненні результатів на якісно вищому рівні, який перевищує певний умовний  „середній”  рівень; при цьому важливо мати на увазі, що йдеться не про окремі, випадкові успіхи, а про систематичні, які взагалі притаманні певній діяльності дитини. А коли результати її діяльності будуть ще й оригінальними, то можна говорити саме про творчу обдарованість.
ІІІ. Вплив годин цікавої математики на розумовий і математичний розвиток учнів та на засвоєння  математичних знань буде вагомим за рахунок використання цікавого теоретичного матеріалу та нестандартних завдань у позаурочний час.
ІY. Зацікавити учнів математикою, показати її могутність і красу, примусити полюбити її - це моє першочергове завдання як вчителя початкових класів. Наразі створюю на кожному уроці позитивний емоційний фон, настрій, який полегшує сприймання будь-якого матеріалу.
Y. Потреба у позакласній роботі з математики виникла у зв'язку з обраною мною науково-методичною проблемою, а саме: «Створення умов на уроках математики для реалізації дитиною у початкових класах власної суб’єктивності у навчанні та формування зацікавленості до самозміни шляхом впровадження інноваційних технологій».  
YІ. В своїй практиці я колосальну увагу приділяю концепції розвивального навчання. Вважаю, що саме ця концепція  покликана шукати вже в молодшому шкільному віці шляхи розвитку повноцінного мислення, здатного ефективно розв'язувати різноманітні життєві задачі в умовах бурхливого науково-технічного розвитку суспільства.
YІІ. Світогляд розширюється до нормального для даного віку рівня, в основі мотивів навчання лежить інтерес до самого предмета. Учень прикладає вольові зусилля для оволодіння матеріалом, методами вивчення предмету, виявляючи при цьому прагнення до повної самостійності як на уроках, так і на позакласних заняттях.
YІІІ. Позакласна робота сприяє поглибленню знань, яких набувають учні на уроках, прищепленню навичок застосовувати ці знання на практиці, вихованню моральних якостей: волі, наполегливості, критичного ставлення до виконаної роботи, а також розвиває інтерес до вивчення предмету.
ІХ. Види позакласних занять з математики: олімпіада, математичний ранок, хвилинки цікавої математики, математичні посиденьки, випуск математичних газет, математичні екскурсії, Рубікова вітальня, Декартова площина, зустрічі з відомими математиками, відомі казки для маленьких математиків
Х. Поради батькам щодо розвитку обдарованої дитини.
        ХІ. Майстер не вчить, а створює ситуації. (Давня мудрість)
Принципи педагогічної діяльності в роботі з обдарованими дітьми:   
*принцип максимального різномаїття можливостей для розвитку особистості;
*принцип зростання ролі позакласної діяльності;
*принцип індивідуалізації та диференціації навчання;
*принцип створення умов для спільної роботи учнів при мінімальній участі вчителя;
*принцип свободи вибору учнями додаткових навчальних послуг, допомоги, наставництва.
Умови успішної роботи з обдарованими учнями:
свідомленість важливості цієї роботи  та збільшення уваги до проблеми формування позитивної мотивації до навчання;
*створення та вдосконалення методичної системи роботи з обдарованими дітьми;
Вчитель повинен бути:
*зацікавлений своєю справою;
*здатним до експериментальної, наукової та творчої діяльності;
*професійно грамотним;
*інтелектуальним, моральним та ерудованим;
*провідником передових педагогічних технологій;
*психологом, вихователем та вмілим організатором навчально-виховного процесу;
*знавцем у всіх областях людського життя.
ХІІ. План роботи з обдарованими дітьми
ХІІІ. Цікава математика для учнів початкових класів.
ХІY. На сьогоднішній час проблема позакласної роботи є актуальною для стабільного інтелектуального розвитку особистості, для розвитку талантів, адже сьогодні спостерігається багато проявів негативізму, занепад духовності
ХY. Визначення обдарованості дитини.
ХYІ. Картка обдарованої дитини.
ХYІІ. Тест – анкета
„Про здібності дитини. Як їх упізнати?”
ХYІІІ. Позакласна та позашкільна діяльність спрямовані на виховання вільної особистості. Ця діяльність заснована на законах творчості, які передбачають залучення дітей до реальної співтворчості, інтелектуального діалогу, гармонізацію спілкування, успіх, можливість почуватися вільно. Позакласна діяльність сприяє розвитку незалежного мислення, розробці прийомів співтворчості й інтелектуальної напруги, передбачає єксперементування дітей, ігри, гнучке й гармонійне поєднання індивідуальної, групової та колективної діяльності, самостійної та педагогічно скерованої.                        


1 коментар:

  1. Позакласна робота з обдарованими дітьми є дуже важливою у роботі вчителя початкових класів.

    ВідповістиВидалити